ŠTULIĆU, POD HITNO MIJENJAJ STIHOVE! Šokantni podaci kažu da će zbog Amerikanaca ovaj sport izumrijeti!

Autor: Patrik Mršnik

Globalna kretanja unutar svjetskog stanovništva mijenjaju se na dnevnoj bazi. Već je odavno jasno da ono što je nekad bilo normalno, danas više ne prolazi. Bilo da se radi o običajima, tehnologiji ili o bilo kojem drugom aspektu života, stvari koje se danas vrte, možda već sutra neće imati svoje poklonike. Tako je za neke možda šokantan podatak koji se tiče SAD-a i navika njenih televizijskih korisnika. Sportski program tamošnjih televizija koncipira se drugačije, jednako kao što i prodaja TV-prava za inozemstvo već godinama vuče u drugom smjeru. Ukratko, bejzbol će – ako još i bude trajao neko vrijeme, trajati jako kratko.

Općenito je poznato kako mlade generacije slabo ili gotovo nikako ne gledaju televiziju. Svijet se vrti oko pametnih telefona, tableta i kojekakvih drugih gadgeta, sve prisutnije i progresivno rastuće industrije koja prosječnog konzumenta odvaja od velikog ekrana. Ako dakle, sretnete “milenijalca” na ulici, mogao bi vam reći da mu TV-prijamnik ne znači gotovo ništa te da bi mu život bio gotovo pa jednak i da ga nema.

Podaci iz SAD-a za 2017. godinu govore da se uvriježeno mišljenje o tome kako je bejzbol nacionalni sport broj jedan sve više gubi, odnosno da postaje neutemeljeno. Generacije rođene iz proteklih nekoliko desetljeća sve se više okreću “modernijim” varijantama poput američkog nogometa ili košarke, koja je jedina kroz godine uspjela očuvati svoj status kultne kraljice igara.

Iako je i u slučaju “najmlađeg” sporta po praćenju brojka godina na pristojnih četrdeset, u stvari se radi o prilično malom broju godina. Dakle, postoje dva gledatelja od dvadeset i dva od osamdeset godina, što u suštini daje podatak kako se europskoj inačici nogometa u Americi raduju sve generacije. Rapidno rastu i godine gledatelja američko-kanadskog hokeja koji također gubi svoju nišu u tinejdžera i mlađih punoljetnika. Hokej im kažu, traje predugo, a neki i ne mogu pratiti brzinu paka, pa po njima taj sport gubi na televizičnosti. Iako, takve primjedbe su zapravo samo izlika – poput onih koje europski gledatelji imaju prema vaterpolu. Ne vidimo što se događa ispod vode, a i suci previše utječu na rezultat pa taj sport nećemo pratiti. Tradicija hokeja u Sjevernoj Americi i vaterpola u mediteranskoj europi jednako je duga.

Tablica pokazuje podatke i o starenju populacije gledatelja NFL-a. Iako, za vjerovati je da se radi samo o Amerikancima, koji su u posljednje vrijeme sve češći konzumenti europskog nogometa. Napomenuti valja da oni u tom slučaju nemaju problema sa spavanjem, poput europskih gledatelja američkih sportova. Popularni nogometni termin (21 sat) za dobar dio Amerikanaca predstavlja rano poslijepodne, što im daje mogućnost da doslovno cijeli dan provedu pred televizorom.




Iz ove je pak tablice razvidno da milenijalci, dakle oni rođeni sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća gledaju manje američkog nogometa od Generacije X, dakle onih rođenih u sedamdesetima. Nedostaju istraživanja posljednje, Generacije Z – onih rođenih u devedesetim godinama prošlog stoljeća. Tu bi podaci, za vjerovati je, bili još veći u korist međunarodnog nogometa od ovih osam posto za milenijalce. Jasan je samo pad bejzbola (MLB), kao jasan čimbenik koji tom sportu ne ide na ruku.

Stvari se mijenjaju, mogla bi se promijeniti i čuvena versa Branimira Štulića. Disneyland, NFL i Lady Gaga?




Autor:
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.