Foto: Screenshot/YouTube

Znanstvenici u strahu zbog 44 tisuće godina starog vuka: ‘Mogao bi nositi drevni virus’

Autor: F.F

U 2021. godini, stanovnici Jakutije u istočnoj Rusiji otkrili su vuka u debelom permafrostu, tlu koje ostaje zamrznuto cijele godine, ali se na mnogim mjestima počelo otapati zbog rastuće prosječne globalne temperature. Sada istraživači sa Sjeveroistočnog saveznog sveučilišta u Jakutsku u Rusiji proučavaju mumificirane ostatke kako bi saznali više o životinji.

Zamrznuti uvjeti omogućili su savršeno očuvanje pleistocenskog grabežljivca. Njegovi zubi, veći dio krzna i neki od organa još uvijek su netaknuti.

“Zapravo je prilično iznenađujuće. To je jedini potpuno odrasli pleistocenski vuk ikad pronađen, što je zaista izvanredno i jedinstveno”, rekao je antropolog Robert Losey za Business Insider, koji nije bio uključen u istraživanje, prenosi Science Alert.

Već se dogodilo

Iz vukova želuca mogu se naučiti mnoge stvari, uključujući genetiku, način života, prehranu, pa čak i prisutnost drevnih bakterija i virusa: “Živi mikrobi mogu preživjeti tisućama godina, čineći ih vrstom svjedoka prošlih vremena”, rekao je Artemy Goncharov, istraživač na Institutu za eksperimentalnu medicinu.

Ovaj vuk vjerojatno pripada izumrloj vrsti i vjerojatno je bio veći od modernih vukova, prema riječima Loseya. Analiza genoma pomoći će utvrditi njegovu povezanost s obiteljskim stablom pasa. Nakon pregleda jednog od zuba, znanstvenici vjeruju da je vuk bio odrasli mužjak. Lovio je u ravnom, hladnom okruženju punom mamuta, vunastih nosoroga, izumrlih konja, bizona i sobova.

Istraživači su uzeli uzorke želuca i probavnog trakta kako bi saznali više o ostatcima hrane u vuku. Istraživanje također može otkriti funkcije drevnih mikroba u crijevima vuka i prisutnost parazita. Ako se otkrije nepoznati mikroorganizam, to bi moglo potencijalno doprinijeti razvoju budućih lijekova, prema izjavi istraživača.

Jeziva budućnost kažnjavanja: ‘U par minuta usadit ćemo vam sjećanja cjeloživotne muke’

Može biti opasno

Ovo otkriće dio je šire suradnje na proučavanju drugih drevnih životinja poput fosilnih zečeva, konja i medvjeda. Istraživači su već pregledali glavu vuka iz pleistocenske ere i imaju još jedan fosil vuka koji čeka detaljnu analizu. Dok se vječni led na svijetu otapa zbog globalnog zagrijavanja, sve više drevnih bića poput ovog izranja. U Yukonu, paleontolozi su otkrili besprijekorno očuvanu bebu mamuta 2022. godine.

No, nije sve tako bezopasno u permafrostu. U 2016. godini, otapanje u Sibiru oslobodilo je antraks iz nekada smrznute lešine sobova, što je rezultiralo izbijanjem zaraze u kojoj je zaraženo 36 ljudi i umrlo jedno dijete. Istraživači su zabrinuti da bi drugi patogeni mogli spavati u tundri, dok se svijet polako otapa zbog globalnog zagrijavanja.

Prošle je godine istraživač Jean-Michel Claverie objavio da je oživio virus star 48.000 godina, koji su pronašli u sibirskom permafrostu, a još uvijek može zaraziti amebe. Svi drevni virusi ili bakterije koje možda sadrži želudac vuka iz Yakutije mogu pomoći istraživačima da bolje razumiju mikrobe skrivene unutar bića iz permafrosta.

Autor:F.F