Ilustracija

NEVJEROJATNO OTKRIĆE: Tajanstveni objekt koji juri našom galaktikom zbunio astronome!

Astronomi su prvi put detaljno pregledali neobičan objekt u Mliječnoj stazi poznat kao “Nesreća” (eng. “The Accident”). Prvotno otkriven NASA-inim teleskopom NEOWISE, utvrđeno je da taj objekt nije ni zvijezda ni planet.

Uklapa se u klasu objekata poznatih kao smeđi patuljci (ili propale zvijezde) – vrsta zvijezde koja može biti i do 80 puta veća od promjera Jupitera, ali s masom znatno manjom od Sunčeve.

Smatra se da su smeđi patuljci započeli svoj život kao obična zvijezda, ali njihova masa bila je premala da bi mogli održati nuklearnu fuziju, zbog čega se oni gase i nestaju tijekom milijardi godina.

“The Accident” je, međutim, prilično neobičan čak i za smeđeg patuljka.

Znanstvenici su ga tako nazvali jer je otkriveno da je “fotobombardirao” skupinu drugih kandidata. Čini se da objekt posjeduje svojstva i mladih i starih smeđih patuljaka.

“Ovaj objekt prkosi svim našim očekivanjima”, kaže voditelj studije Davy Kirkpatrick, astrofizičar sa Sveučilišta Caltech (Pasadena, Kalifornija, SAD).

Slučajnost ili…?

Daljnja studija o objektu otkrila je da se kreće mnogo brže od tipičnog smeđeg patuljka, što ukazuje na to da po galaktici juri već milijardama godina.

Njegova atmosfera također je neobično lišena metana, što pak ukazuje na to da bi mogao biti dvostruko stariji od smeđih patuljaka koje su astronomi do sada proučili.

“Nije iznenađenje pronaći ovako starog smeđeg patuljka, ali je iznenađenje pronaći ga u našem dvorištu. Očekivali smo da postoje toliko stari smeđi patuljci, ali očekivali smo i to da će biti nevjerojatno rijetki. No vjerojatnost da se nalazi toliko blizu Sunčeva sustava mogla bi biti tek luda slučajnost ili nam to pak govori da su oni mnogo češći nego što smo mislili”, zaključuje suautor studije Federico Marocco.