Foto: Pixabay

NEVJEROJATNO OTKRIĆE! Pronađeni fosil otkrio da su dinosauri prelazili preko vode: ‘Ovo je poput pronalaska klokana u Škotskoj’

Autor: Dnevno

U Africi su otkriveni fosili dinosaura kljunaša, što je navelo stručnjake da pretpostave da je ta vrsta putovala stotinama kilometara preko oceana da bi stigla na ovaj južni kontinent piše CNN.

Novi dinosaur, Ajnabia odisseus, član obitelji dinosaura kljunaša koji su biljojedi, otkriven je u stijenama rudnika u Maroku, a datira od prije više od 66 milijuna godina. Iako su neki primjeri ovog dinosaura mogli dostići dužinu i do 15 metara, stručnjaci kažu da je vjerojatnije da su ipak najčešće bili u rangu veličine ponija od tri metra dužine.

Istraživači su bili zbunjeni kako je dinosaur završio u Africi, koja je bila otočni kontinent i potpuno izolirana dubokim morem. Dinosaur kljunaš je nastao u Sjevernoj Americi, a kasnije je emigrirao i na Južnu Ameriku, Aziju i Evropu.

Nicholas Longrich, viši predavač Milnerskog Centra za Evoluciju Sveučilišta Bat, koji je vodio studiju, opisao je otkriće fosila kao posljednju stvar na svijetu koju biste očekivali. “Potpuno nevjerojatno otkriće, poput pronalaska klokana u Škotskoj. Afrika je bila potpuno izolirana vodom, pa se legitimno postavlja pitanje kako su tamo stigli?”, pita se Longrich.

Nakon proučavanja zuba i viličnih kostiju dinosaura, stručnjaci su utvrdili da pripada podvrsti Lambeosaurinae. Kažu da je ova podvrsta evoluirala u Sjevernoj Americi, prije nego što je došla i do Azije i kolonizirala Europu, a zatim i Afriku.

Pretpostavka je da su kljunaši morali prijeći stotine kilometara otvorenog mora da bi stigli do afričkog kontinenta, a da su to, najvjerojatnije, postigli metodom splavarenja po oceanskim krhotinama, plivajući. Studije su još ranije dokazale da su sisavci, uključujući majmune i glodavce i mnogo prije koristili duge i opasne morske prijelaze da bi se kretali s kontinenta na kontinent.

Međutim, tim istraživača, predvođen Sveučilištem Bat i istraživačima iz Španjolske, SAD-a, Francuske i Maroka, vjeruje da je ovo prvi put da su dinosauri na ovaj način prešli preko oceana.

Autor:Dnevno