Foto: NASA, Ilustracija planeta K2-18c

Konačno smo pronašli život izvan Zemlje? Pogledajte što je NASA-in teleskop uhvatio na udaljenom planetu

Autor: H.B.

NASA-in svemirski teleskop James Webb (JWST) mogao bi nam donijeti senzacionalna otkrića vezana za mogućnost postojanja života na planetu K2-18b, koji se nalazi na udaljenosti od čak 120 svjetlosnih godina od Zemlje. Ovo otkriće temelji se na potencijalnom otkriću molekule poznate kao dimetil sulfid (DMS), koja se na Zemlji obično povezuje s živim organizmima.

Unatoč uzbuđenju koje ovo otkriće izaziva, znanstvenici su oprezni, naglašavajući da su potrebni dodatni podaci kako bi se potvrdila prisutnost DMS-a na planetu K2-18b. Očekuje se da će rezultati dodatnih istraživanja biti dostupni za godinu dana.

Voditelj istraživanja profesor Nikku Madhusudhan s Sveučilišta Cambridge, izrazio je šokiranost rezultatima. “Na Zemlji, DMS proizvode isključivo živi organizmi, najčešće fitoplankton u morskom okolišu”, istaknuo je.

Devet puta veći od Zemlje

Unatoč uzbuđenju, Madhusudhan je oprezan zbog nedostatka informacija i rezultata ovog otkrića i naglašava potrebu za daljnjim istraživanjem kako bi se potvrdila prisutnost DMS-a na ovom dalekom planetu.

James Webb teleskop, čudo moderne tehnologije, omogućio je analizu svjetlosti koja prolazi kroz atmosferu K2-18b. Ova svjetlost nosi kemijski potpis molekula u atmosferi planeta, a analizom se može otkriti sastav atmosfere. Tajna leži u dešifriranju svjetlosti na njezine osnovne frekvencije kako bi se otkrilo prisustvo kemikalija u atmosferi planeta.

Otkriće molekule DMS-a na planetu K2-18b predstavlja prvi takav slučaj u kojem su astronomi otkrili potencijalne dokaze o životu na planetu udaljenom od Zemlje više od 1.1 milijuna milijardi kilometara. Uz DMS, analiza spektra je otkrila prisutnost metana i ugljičnog dioksida, što sugerira mogućnost postojanja vodenog oceana na planetu.

Osim što je ovo otkriće fascinantno, planet K2-18b je izvanredno velik, gotovo devet puta veći od Zemlje, i pripada kategoriji egzoplaneta, planeta koje kruže oko drugih zvijezda. Njihova priroda i atmosfera ostaju slabo poznati, ali ovo otkriće otvara vrata prema boljem razumijevanju tih dalekih svjetova.

DIJETA ZA ZAPOSLENE: Umjesto nezdrave ‘brze hrane’ odaberite zdrave obroke koje ćete lako spraviti, a držat će vas dovoljno sitima