Ilustracija

(FOTO) Apolonski asteroid približava se Zemlji brzinom većom od 70.000 km/h: Evo što slijedi

Asteroid nazvan 1994 PC₁ promjera 1052 m i perioda rotacije 2,6 sati, proći će pored Zemlje na udaljenosti od 1,93 milijuna km u utorak 18. siječnja. To je otprilike pet puta veća udaljenost od udaljenosti između Zemlje i Mjeseca. Kreće se zastrašujućom brzinom od 19,56 km/sek, tj. 70.415 km/sat.

Svemirska agencija NASA klasificirala ga je kao potencijalno opasan asteroid zbog njegove veličine i preleta relativno bliskih našem planetu.

Australski astronom Robert McNaught otkrio ga je 1994. godine. Da bi napravio puni krug oko Sunca potrebno mu je oko 1 godine i 7 mjeseci.

Asteroid 1994 PC₁ pripada skupini “apolonskih asteroida”, nazvanih po asteroidu 1862 Apolon. Njihovi su periheli bliži Suncu od Zemljine putanje, a afeli su u glavnom planetoidnom pojasu koji se nalazi između orbita Marsa i Jupitera.

Do kraja 2018. otkriveno je 10.485 apolonskih asteroida, od čega je 1648 okvalificirano kao “potencijalno opasni”. Primjerice, asteroid koji je 15. veljače 2013. eksplodirao nad ruskim gradom Čeljabinskom pripadao je upravo skupini apolonskih asteroida.

Posljednji put blizu Zemlje 1994 PC₁ bio je 17. siječnja 1933., a sljedeći put u bliskom preletu bit će 18. siječnja 2105. godine.

S obzirom na to da će asteroid imati magnitudu 10, neće biti vidljiv golim okom.

Asteroidi veličine poput 1994 PC₁ udaraju u Zemlju otprilike svakih 600.000 godina, što znači da moramo budno pratiti noćno nebo.

Srećom, NASA je već poduzela pionirske korake obrane planeta, poput programa DART koji je u tijeku.