Foto: Danijel Soldo / CROPIX

Počela kao gardobijerka, a onda postala zvijezda: Judita Franković otkrila tajnu svog uspjeha

Autor: 7dnevno/Tea Šojat

Višestruko nagrađivana kazališna, televizijska i filmska glumica Judita Franković Brdar od prvog pojavljivanja na televiziji nazivana je novom nadom hrvatskog glumišta. Godinama je poznata kao jedna od najzaposlenijih hrvatskih glumica, glumica bez mrlje u gotovo 25 godina karijere, bez ijednog skandala, zaraznog osmijeha i gotovo dječje vedrine, ali i glumica koja je često prihvaćala uloge koje su uključivale eksplicitne scene, bilo na daskama koje život znače, bilo na filmskom platnu.

Njezin karijerni put bio je nešto drugačiji, a često se spominjalo da nije uspjela upisati studij glume na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. No to je nije spriječilo da postane jedna od najtraženijih hrvatskih glumica. Završila je komparativnu književnost i kroatistiku na Filozofskom fakultetu u Zagrebu već kada je debelo zagazila u glumu.

“Moj je plan bio ići na Akademiju, ali kockice su se drugačije posložile. Sve je to bila moja odluka iza koje stojim i koja je za mene bila dobra ili barem u njoj pronalazim dobre stvari. Činjenica da nisam na Akademiji tjerala me na dodatni rad i ulaganje i onda kada mi se to možda nije dalo, a Filozofski mi je dao bazu, temelje, uzemljenost”, rekla je svojedobno u razgovoru za Večernji.  Još kao srednjoškolka shvatila je da je gluma ono čime se u životu želi baviti. Glumački talent pokazala je u amaterskoj skupini “Beskućnici“. “Glumu sam otkrila dosta kasno, u srednjoj školi, kada sam u Kutini počela glumiti sa skupinom ‘Beskućnici’. Počela sam istraživati i shvatila kako za glumu imam najviše energije. Za razliku od mlađe sestre Maje, bila sam povučenija i tek sam se s ‘Beskućnicima’ riješila te povučenosti”, otkrila je prije petnaestak godina u razgovoru za Večernji list.

Foto: Danijel Soldo / CROPIX

Iz prikrajka

Do prve ozbiljnije uloge nije trebalo proći puno vremena. Glumica je “počela” od “pozicije” garderobijerke u Teatru Exit, u kojemu je kasnije započela glumačke radionice i u konačnici dobila kazališnu ulogu u predstavi “Judith French“. U toj je predstavi prvi put pokazala kako nema nikakvih problema sa skidanjem na daskama, a, poslije će se pokazati, ni na velikom platnu. Za ulogu Tonke u predstavi glumica je 2009. godine dobila nagradu Marul, potom nagradu “Fabijan Šovagović” te Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju glumicu u dramskoj predstavi.

“U Exitu sam radila u garderobi i iz prikrajka pratila kako se glumci pripremaju prije predstave, što rade u garderobi, kako uče tekstove, kako se ponašaju na pozornici. Najdraža mi je bila ‘Dekadencija‘ s Vilijem Matulom i Natašom Lušetić, čije sam dijelove znala napamet”, prisjetila se svojedobno u razgovoru za Večernji.

Judita je od 2006. godine članica Hrvatskog društva dramskih umjetnika, a od 2009. slobodna umjetnica. Više je puta naglasila kako nikada nije požalila zbog tog statusa, odnosno što nije “na plaći”, a često je u intervjuima naglašavala kako je za bogat karijerni put zahvalna svojoj intuiciji.

Judita Franković otkrila što ju najviše izbaci iz takta: ‘Generalno mi to jako ide na živce’




“Moj je put bio nešto drugačiji, ali za mene jedini pravi. Nije bio racionalan, već vrlo intuitivan i sad kad razmišljam, možda i blesav jer bila sam klinka koja je jedino znala da želi biti glumica. No nikad nisam imala problema s kolegama zbog toga, a ni kod redatelja. Barem ne oči u oči”, objasnila je svojedobno u intimnoj ispovijesti za Jutarnji. “Jako se brzo čovjek zatvori i počinje racionalizirati, a u glumi moraš biti otvoren i glup i ružan i veseo, i sve je to uloga i zato je gluma divna. Možeš legitimno biti gad, kučka, svetica…”, komentirala je.

Prije nekoliko godina u razgovoru za Večernji upitana je kako bira projekte na kojima će raditi i postoji li nešto što ne bi htjela glumiti. “Intuitivno, to se zaista pokazalo kao najbolja i najsigurnija metoda. Ako je uspijem prepoznati, intuiciji uvijek vjerujem”, rekla je.




Foto: Tom Dubravec / CROPIX

Scene seksa

“Nema jednog kriterija, kriterij je na kraju dana uvijek intuicija. Nevjerojatna je ta intuicija, koliko je pametnija od glave i racionaliziranja situacije. Na početku karijere sam na temelju intuicije donosila odluke od kojih su se ljudi gotovo zgražali i nisu mogli vjerovati. Bilo je kao: pa kako misliš ti to ne bi, tko si ti, pa nisi još ništa napravila i slično. Znalo je biti i neugodno, ali ja sam samo osjećala što da i što ne. Želim biti iskrena i posvećena projektu, želim biti kreativan i inspirativan suradnik, a to ne mogu ako po svaku cijenu pristajem na sve. Cijena koju je za to potrebno platiti jest nesigurnost i nestalnost oko ovih egzistencijalnih pitanja, međutim, posvećenost traži upravo to, odricanje”, rekla je prošle godine u razgovoru za Tportal te dodala: “Postoje uloge i projekti za koje mislim da im ne mogu u određenom trenutku ponuditi dovoljno i takve stvari onda ne radim. A ako nešto odlučim raditi, onda tomu posvećujem svu moguću pažnju.”

Nakon dugogodišnje veze u tajnosti se udala za snimatelja Marka Brdara, koji je poznat i kao direktor fotografije “Zvizdana“. Upoznali su se na jednoj vježbi na Akademiji dramske umjetnosti, a priznala je i kako ju je Marko odmah privukao. Vjenčanje je održano u tajnosti u Ljubljani, a za ovaj skromni, ali ipak glamurozni trenutak Judita je odabrala vjenčanicu brenda eNVy room koju su dizajnirali Vjeko Franetović i Nikica Ivančević. Inače, glumica je progovorila slovenski zbog suprugove bake koja nije htjela razgovarati na hrvatskom.

Svoju prvu televizijsku ulogu Judita je ostvarila u seriji “Kad zvoni?“, u kojoj je 2005. godine glumila srednjoškolku Sanju. Već je sljedeće godine ostvarila filmsku ulogu u “Tri ljubavne priče“, glumeći Zlatu.

Judita Franković se udala za dugogodišnjeg dečka u tajnosti

Uz brojne uloge, Judita je poznata po serijama poput “Počivali u miru“, u kojoj glumi glavnu ulogu, “Bitange i princeze” te “Bibin svijet”, nakon koje je utjelovila lik Ive u filmu Dalibora MatanićaMajka asfalta“. Glavnu ulogu kćeri ostvarila je 2011. godine u filmu “Ćaća“, a u seriji “Loza” utjelovila je Anu.

Zagrebačke priče“, “Once upon a winter’s night” i “Djeca jeseni” još su neki od projekata koji su uslijedili prije njezine prve glavne filmske uloge Sonje u poznatom hrvatskom filmu “Sonja i bik“.

“Mislim da smo Goran Bogdan i ja bili super glumački par i bit će i nešto novo, sigurno. Sve je još u pripremama i friško, ali bit će još za ljestvicu više. Sigurna sam da u ovom životu Goran i ja moramo neke stvari odigrati zajedno”, komentirala je Judita ranije, a svojedobno se u razgovoru za 24sata dotaknula i scene seksa s Goranom Bogdanom. “Puno smo se smijali, bila je jako napeta scena, odlična scena. Poslije su ljudi pričali da nije bilo prikladno jer je romantična komedija. Sada mi je žao što u filmovima nema lijepe erotike, vremena su se, nažalost, promijenila”, komentirala je Judita.

Nakon “Sonje i bika” Judita je prihvatila još jednu izazovnu ulogu u filmu redatelja Anđela JurkasaFuck off I love you“, koji je sam redatelj opisao kao film o ljubavi i preživljavanju ljubavi. Već samom najavom koja obiluje scenama seksa Jurkas je svojedobno podigao veliku prašinu na domaćoj sceni.

Foto: Darko Tomas / CROPIX

Vlastiti demoni

Judita je u nekoliko razgovora rekla kako joj je vrata filmskog svijeta otvorio redatelj Dalibor Matanić filmom “Majka asfalta”, a njihova se suradnja nastavila na nekoliko projekata pa je tako zaigrala i u kontroverznoj predstavi “Egzorcizam“.

“Postoji par ljudi u mom životu, poput Vlatka Vorkapića i Dade, koji su važni u karijernom smislu i uvijek ću im biti zahvalna za to. Nisam od onih glumaca koji misle, ako si s nekim kliknuo, da ti taj mora biti dužan cijeli život. Dapače, sigurna sam da ljudi poput Matanića znaju birati glumce, postaviti ih u pravom trenutku na pravo mjesto. Tako se dogodilo i s ‘Egzorcizmom’. Bila sam u Puli tjedan dana, bilo je ludo, ali tako je uvijek s Dadom”, komentirala je tada Judita.

“Ja sam se nešto kasnije pridružila predstavi, tako da nisam prošla pripreme poput ostalih, ali priuštili su mi par momenata, poput zatvaranja u podrum bez svjetla i suočavanja s vlastitim demonima. No to je način na koji Dado voli raditi. On ima nevjerojatnu energiju i zanimljivo je upustiti se u taj napor jer kad si umoran, dođeš do nekih rješenja do kojih ne bi došao dok mozak radi punom parom. Bilo je intenzivno u Puli”, govorila je.

U filmu “Majka asfalta” glumac Janko Popović Volarić glumi muža koji pretuče svoju suprugu, koju glumi Marija Škaričić. Supruga nakon toga pobjegne sa sinom od muža. Juditi je pripala uloga supruge Jankova najboljeg prijatelja s kojom se Janko na kraju spetlja.

“Dugo sam htjela raditi s Matanićem, ali se nismo poznavali sve dok me nije pozvao da glumim u ovom filmu. Poslije mi je rekao da je pratio moj rad preko ljudi s Akademije”, rekla je Judita prije petnaestak godina u razgovoru za Večernji list. Matanića je opisala kao redatelja koji je uvijek na strani glumca. Dopušta da se ponavljaju scene i tekst koliko god glumcu treba. “On kroza šalu ozbiljno radi i ne pristupa glumcu tako što će mu naređivati. Ma, on je super”, pohvalila je redatelja.

Foto: Ronald Gorsic / CROPIX

Jedna gola cica

Da joj golotinja u svrhu umjetnosti nije strana, a čak je u tome neuobičajeno ležerna, pokazala je i u seriji “Počivali u miru”. Dok vodi seksi razgovor s dečkom i glača, spadne joj naramenica i pokaže grudi, na što nonšalantno majicu povuče natrag, kao da je u kući.

“I u predstavi ‘Judith French’ moj partner Dražen Čuček i ja imamo scenu u kojoj smo potpuno goli i seksamo se na sceni, što traje dugo. Kao i u Exitovoj predstavi ‘Faust‘, gdje sam stalno gola jer glumim fetus. Ne razumijem zašto su ubijanje, dekapitacija i tome slično politički korektniji od golotinje. Nije čak pitanje koliko se vidi, nego kako se prezentira, je li u funkciji umjetnosti. Scena u ‘Počivali u miru’ dogodila se sasvim slučajno, nije prosta i vjerujem da je publika spremna na zrelu reakciju”, komentirala je svojedobno u razgovoru za Jutarnji.

Glumica je poznata i kao muza spotova popularne grupe Psihomodo pop, a prije desetak godina Davoru Gopcu bacila je grudnjak usred koncerta te za Jutarnji komentirala: “Na koncertu se sve dogodilo spontano. Bacanje grudnjaka najnormalniji je dio kulture ponašanja na rock-koncertima, ali Gobac je ipak bio iznenađen, a ja sam mu samo šapnula da mi ga poslije vrati jer je preskup. Od zločestih komentara koje će izazvati jedna gola cica trudim se čistiti, raditi na sebi, stalno preispitivati, odmaknuti i znati da je to cijena koju valja platiti za istinu o sebi. Slobodnjak sam, što me održava alertnom, ali da me pohvale ne bi previše uljuljkale, prizemljim se perući posuđe, odem na radionicu naučiti nešto novo, otputujem.”

‘PTICA MI SE PO*RALA NA GLAVU!’ Popularna domaća glumica opisala svoj veliki holivudski casting!

Krajem prošle godine u razgovoru za magazin Gloria, upitana kakvom bi sebe opisala u dvadesetima, kakvom u tridesetima, a kakvom u četrdesetima, glumica je otkrila kako se ipak u dvadeset godina dosta promijenila.

“S dvadeset hrabra, vesela, optimistična, puna snova i vjere u ostvarivanje nemogućega. U tridesetima odlučna, konkretna, poduzetna i dalje optimistična. U četrdesetima puna propitivanja i nesigurnosti. Kod mene je obrnuti put, umjesto da sam kao mlada bila nesigurna i zbunjena, ja sam bila samouvjerena i hrabra, a sad kad bi sve trebalo biti na mjestu, pitam se o smislu svega. Ali ne dam se.”

Autor:7dnevno/Tea Šojat
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.