Ivana s mužem i dva sina otišla na more ‘za siću’: Evo koliko su potrošili za 10 dana
Svijet bi se mogao suočiti s još jednom krizom: Prijeti nam efekt biča
Luke na Mediteranu i u Aziji posluju uz zastoje zbog čega velike brodarske kompanije razmišljaju o preskakanju isplovljavanja svojih brodova. Danski brodar A.P. Moller-Maersk početkom srpnja vjerojatno neće pustiti svoje brodove na plovidbu iz Južne Koreje i Kine prema zapadu.
Razlog tomu su kašnjenja u globalnim opskrbnim lancima i povećani troškovi plovidbe. Brodari, naime, odlučuju zaobići Afriku, umjesto plovidbe Crvenim morem i Adenskim zaljevom do Sueskog kanala zbog sukoba i čestih napada koji se događaju na Bliskom istoku. Brodovi danas čekaju na istovar u Singapuru, drugoj kontejnerskoj luci u svijetu po prometu, te u Kini, Dubaiju, Španjolskoj i SAD-u, pokazuju podaci specijalizirane tvrtke Linerlytica.
Zastoj u Singapuru i Dubaiju izazvao je gotovo vertikalni rast potražnje za uslugama pretovara, a time i troškova. “U ovoj fazi stvar koja stvarno može pogoršati situaciju u globalnom lancu opskrbe je strka u kojoj svatko počinje naručivati više nego što treba. Dobivate efekt biča”, istaknuo je u razgovoru za Financial Times šef Moller-Maerska, Vincent Clerc.
Sve podsjeća na lockdown
To se ponajprije odnosi na narudžbe za prijevozom proizvoda koji se obično vežu uz božićne blagdane, jer dobavljači zbog krize u transportu nastoje što ranije osigurati zalihe. Uz to, poremećaji zbog preusmjeravanja brodova iz Crvenog mora i vremenske neprilike, koče isporuku dobara na glavnim plovnim pravcima.
Gotovo nitko nije primijetio što se točno dogodilo Hrvatskoj otkako je uvela euro
Kako se teret u lukama zapadnog Sredozemlja istovara s velikih prekooceanskih brodova na manje te potom kreće na put k istočnom Sredozemlju, piše Reuters, javljaju se zastoji u prijevozu. Čepovi su učestali i u američkim lukama zbog infrastrukturnih projekata i kvara na softverima.
Ova situacija podsjeća na lockdown tijekom pandemije koronavirusa, kad je većina svjetskog transporta dobara bila suspendirana. To je kasnije dovelo do povećane potražnje, a u pojedinim dijelovima svijeta i nestašice pojedinih dobara, što je uz druge uzročnike, dovelo do rasta cijena diljem svijeta. Globalna ekonomija počiva na nekim osnovnim zakonitostima, a jedna od njih kazuje da cijena raste ako je potražnja velika, a ponuda mala. Ako se nastave blokade u pomrskom prometu, mogli bismo očekivati novi val inflacije.
ZADNJE VIJESTI
Hrvati zapanjeni oglasom za smještaj radnika na moru: ‘Ovo nije moguće, kome da prijavim’
Cijena kave u Hrvatskoj šokirala Hrvate: Pogledajte koliko isti proizvod košta u Sloveniji
Zavladao kaos na popularnim plažama, ljudi su bijesni: ‘Ovo je horor, ni čačkalica ne stane’