Foto: Matija Djanjesic / CROPIX / Ilustracija

Hrvatska je pred problemom o kojem dosad nitko nije razmišljao: ‘Ne znamo kako će biti’

Autor: M.D.

U dosadašnjem dijelu ove godine, Hrvatska bilježi više od 4,7 milijuna dolazaka, što je sedam posto više nego lani. Turistički sektor veseli i činjenica da je zabilježeno i pet posto noćenja više u odnosu na 2023. godinu.

No, to je kumulativ prvih nekoliko mjeseci u godini. Predsezona je ipak iznjedrila jedno iznenađenje. Naime, u travnju je ostvareno milijun dolazaka i 2,8 milijuna noćenja u komercijalnim objektima, što je 5,5 posto manje dolazaka, odnosno 8,8 posto manje noćenja turista u usporedbi s travnjem prošle godine, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku.

“Struktura gostiju se u ovom trenutku ne mijenja dramatično. Međutim, osjećamo mali pad u potražnji za objektima koji su višeg cjenovnog ranga, što znači da su gosti postali oprezni. Događa se jedna anomalija, gosti koji nađu objekt na online platformama onda pokušaju nazvati direktno i na taj način ostvariti nešto bolje u cijenu jer znaju da online platforma uzima jedan veliki dio kolača u ovom poslu. Naši gosti su u jednoj ekonomskoj situaciji gdje ipak paze na cijenu”, rekao je Đanino Sučić za emisiju Studio 4 HRT-a.

Foto: Darko Tomas / CROPIX

Recesija u Njemačkoj

Domaći turisti su ovoga travnja ostvarili 218.000 dolazaka (1,3 posto manje) i 465.000 noćenja (5,9 posto manje), u odnosu na travanj prošle godine. Strani turisti su ostvarili 813.000 dolazaka i 2,3 milijuna noćenja, što je 6,5 posto manje dolazaka i 9,3 posto manje noćenja u odnosu na travanj 2023. godine.

Ljudi pronašli način kako jeftinije ljetovati u Hrvatskoj: Dogodila se velika promjena

Nijemci su nam i dalje najvjerniji gosti. U travnju su ostvarili 15,5 posto od ukupnog broja noćenja stranih turista. No, u odnosu na travanj prošle godine, riječ je o padu za 23,1 posto. Razlog tomu je recesija koja je zahvatila njemačko gospodarstvo.




“Ne znamo kako će biti do kraja sezone. Njemački turisti su ušli u recesiju, odnosno stagnaciju i čekamo kako će oni reagirati na našem tržištu. Oni su nam vrlo značajno emitivno tržište i moramo prema njima biti dosta oprezni. Oni su nam indikator kako će se sljedeće godine pokazati neka druga tržišta”, rekao je Sučić.

Nakon Nijemaca, najviše noćenja su ostvarili Slovenci (14,1 posto), Austrijanci (8,4 posto), Poljaci (7,1 posto), Britanci (sedam posto), Francuzi (5,6 posto), Talijani (5,2 posto) te Amerikanci (4,3 posto). Gledajući po destinacijama, najprivlačniji su i dalje Dubrovnik, u kojem je ostvareno 23,4 posto više noćenja nego lanjskog travnja te Istarska županija u kojoj je odsjelo 27,6 posto turista nego lani.




Autor:M.D.
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.