Foto: Nera Simic / CROPIX

Hrvati zanijemili zbog cijene popularne usluge: ‘Ma briši to s mobitela, sve je dio plana’

Autor: F.F

Na hrvatskom Redditu često se raspravlja o razno raznim temama. Mnogi pričaju o aktualnostima, bilo da je riječ o politici ili kakvim vijestima, često se traže razni savjeti prilikom kupovine, ljetovanja i slično. Sada je jedan Hrvat pokrenuo temu dostave hrane u Lijepoj našoj.

Prije nekoliko godina, kada je zavladala pandemija koronavirusa, na tržište su buknule razne aplikacije za dostavu. Od tada postale su dio naše svakodnevice, ali su se i cijene usluge znatno promijenile. Primijetio je to i jedan Hrvat koji se obratio – Redditu.

“‘Naknada za uslugu’ koja je u početku bila samo 0.15 kuna se na Woltu na kraju pretvorila u cijenu dostave”, napisao je jedan korisnik Reddita i tako za počeo raspravu.

Footo: Dragan Matic / CROPIX/Ilustracija

‘Izrabljujete radnike’

“Sve te bit tech aplikacije posluju u debelom minusu, Uber nije profitirao od začeća. Ideja je da preuzmu kompletno poslovanje, utoliko da je potrošačima nezamislivo drugačije naručivati hranu nego putem aplikacija. U tom trenutku dignu cijene i krenu drat kožu. Ovo je taj prvi korak”, pokušao je objasniti jedan Hrvat.

“Ma briši to s mobitela. Naručuj iz restorana koji imaju svoju dostavu ili se prošetaj. A možeš i doma nešto spremiti ako imaš vremena”, savjetuje pak drugi Hrvat. “Mislim da cca godinu dana nisam upalio nijednu od tih smećarskih robovlasničkih aplikacija. Ako ćeš jesti vani, podrži lokale u svom kvartu (ili oko posla)”, dodaje jedan.

“Tak vam i treba kad financirate izrabljivanje radne snage iz Nepala i Filipina. Lijepo ustanite sa svojih debelih guzica, i prošetajte se do pekare. Ili još bolje. Sami si skuhajte ručak! Ljenčine!!!!”, napisao je nezadovoljni Hrvat.

Britanac brutalno spustio Hrvatima: ‘Siromašni ste jer imate komunistički mentalitet’




Sve je pojasnio

Jedan se korisnik Reddita pak potrudio detaljnije objasniti u čemu je ‘kvaka’ i zašto su usluge dostave znatno poskupjele u posljednje vrijeme.

“To je sve dio plana i poslovne politike tih dostavnih firmi. Na početku su dumpali cijene preko svake mjere da bi preuzeli što veći komad tržišta. Niskim cijenama i brzinom/jednostavnošću usluge su privukli korisnike aplikacija pa su se i svi restorani polako prebacili na njihovu dostavu jer je i njima bilo jeftinije, a tako su mogli doći i do većeg bazena kupaca.




I sada kada je tradicionalna dostava izumrla i kada imaju monopol dolazi period kada će te firme pokušati uzeti što veći dio kolača za sebe, i od kupaca i od restorana. Pogledaj cijene preko Wolt/Glovo aplikacije i onda pogledaj cijene direktno u restoranu. Na aplikaciji su cijene često oko 30% veće. Taj novac ne ide restoranu nego dostavnoj firmi. Onda imaš trošak dostave, od kojeg dio opet ide dostavnoj firmi, i onda imaš naknadu za uslugu koja cijela ide dostavnoj firmi.

Zemlja s 500 tisuća Hrvata u nevoljama: Još jedna poznata tvrtka zatvara svoja vrata

Naplate ti sve tri puta

Tako da Wolt/Glovo zapravo dostavu naplati 3 puta. Od restorana, od dostavljača i od tebe kao kupca. Ovo što vidiš je samo još jedan pokušaj veće zarade jer dostavljaču uz tvoju dostavu daju još 2-3 druge dostave, pa hranu dobiješ hladnu nakon sat vremena.

Uskoro će i kod nas uvesti pretplatu ili “premium” razinu dostave gdje platiš dodatno da bi ti dostavljač direktno donio hranu (kao što je klasična dostava uvijek funkcionirala). Restorani ne mogu prestati koristiti Wolt/Glovo jer su svi korisnici tamo i jer bi im promet pao. Korisnici ne mogu pristati koristiti aplikacije jer su im svi restorani na jednom mjestu a velik broj niti nema svoju dostavu. Dostavljači ne mogu prestati koristiti platformu jer nemaju za kog drugog dostavljati.

I to je to. Usluga će postajati sve skuplja i gora, a ljudi će nastaviti plaćati. To vrijedi i za dostavu hrane, i za usluge prijevoza, i za streaming servise i još puno drugih stvari”, objasnio je.

Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.