Foto: Josko Supic / CROPIX

Dva Istrijana sade biljku za koju se ljudi doslovno otimaju: ‘Cijena je 13 eura po kili, sve se proda’

Autor: F.F

Istra, prekrasan poluotok na sjeveru Jadrana, svake godine privlači tisuće posjetitelja iz svih krajeva svijeta željnih uživanja u jedinstvenim delicijama koje ovo područje nudi. Ovdje se tradicija i priroda spajaju kako bi stvorile kulinarska čuda poput aromatičnih tartufa, sočnih maslina, vrhunskih maslinovih ulja, ukusnog pršuta, izvrsnih vina i autohtonog boškarina.

Posjetitelji dolaze kako bi okusili ove autentične proizvode, diveći se ne samo njihovoj kvaliteti nego i predanosti lokalnih proizvođača koji s ljubavlju njeguju svaku fazu proizvodnje. Istarsko ulje, tartufi i boškarin već su dobro poznati među gurmanima diljem svijeta, a istarski češnjak također se ubraja među te prestižne proizvode.

Svaka glava ovog češnjaka prodana je gotovo odmah nakon berbe, zahvaljujući velikoj potražnji. Čim se češnjak posadi, telefon za rezervacije ne prestaje zvoniti.

Foto: Damjan Tadic / CROPIX

10 eura po kilogramu

“Čim prodamo posljednje glavice, stalno dobivamo upite o sljedećoj berbi – pitaju kad će biti spreman za vađenje, koliko ćemo ga imati i može li se naručiti unaprijed”, kaže Nickol Udovičić, proizvođač istarskog češnjaka. Ove sezone planira ubrati oko pola tone, a cijena će biti 10 eura po kilogramu, prenosi Dnevnik.hr.

Foto: Vladimir Dugandzic / CROPIX

Ukupna godišnja proizvodnja češnjaka u Istri iznosi samo oko 10 tona, što je daleko manje od potrebne količine.

Andrea Manzin, još jedan proizvođač, nedavno je završio svoju berbu. “Najgore je što moramo odbijati kupce jer prodamo sve što posadimo. Cijena mog češnjaka je 13 eura po kilogramu, i sve se proda”, objašnjava Manzin.

Mirkova obitelj sjajno živi od posla koji mnogi zanemaruju: ‘Sve prodamo na kućnom pragu’




Neobjašnjiva navala

Na tržnicama je potražnja također velika. Stranci ga kupuju i nose sa sobom kući, dok domaći kupci radije plaćaju više za autentični proizvod, svjesni da se pod etiketom istarskog češnjaka često prodaje svašta. “Razlikuje se po specifičnom okusu i mirisu. Prilikom čišćenja prsti se lijepe, a okus je jači”, kaže Vanja, prodavačica na tržnici.

Broj proizvođača istarskog češnjaka svake godine raste, kao i količina proizvedenog češnjaka, no to još uvijek nije dovoljno da zadovolji sve veće zahtjeve tržišta.




Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.